Dneska nám všichni ze všech stran mlátí do hlavy, že bychom měli mít web!
Je to ohromně důležité! Vizitky přeci už nikdo nepoužívá! A telefonovat někomu s nabídkou?! Si upad ne?
Takže se nám tady rozmáhá takový nešvar, že každý druhý má web – nebo dokonce 3. Takže internet je zahlcený webovýma adresama – raději se ani nechci ptát žádného majitele webhostingových služeb, kolik webů se denně zaregistruje.
Samozřejmě, mít web je dneska důležité. Ale ještě důležitější je mít web, který neskončí stejně, jako vaše papírová vizitka – v koši. Bohužel, většina webů takto funguje.
Schválně zkuste do komentářů napsat posledních pár webů, které vám utkvěly v paměti, a proč?
Takže, co byste měli vědět, než si založíte web, aby neskončil stejně jako většina vizitek? Navždy zapomenut.
Existuje spousta chytrých nástrojů, které vám mohou pomoci – od chytrých šablon, nástrojů pro e-mail marketing a pluginy s vychytávkama, které prostě musíte mít!
No jo, ale co já jim vlastně budu posílat? Pokud pošlete jeden e-mail, tak vám garantuju, že to bude nejdražší e-mail, který kdy pošlete. A pokud naopak 10x za sebou pošlete e-mail (nejlépe stejný) s tím, kdo jste, tak se maximálně dočkáte toho, že někoho tak naserete, že vytvoří událost: Ubodání Lojzy na Václaváku za otravné e-maily.
Takže než si založíte web, měli byste vědět, jaký budete publikovat obsah … Přes e-booky, e-maily a neopomenutelné ČLÁNKY.
Pro koho to vlastně píšu?
Protože pokud to budu psát pro přátele své babi, tak je určitě neoslovím “Ty vole”. Naopak, pokud budu psát pro 16 leté puberťáky “Vážení klienti” tak to není úplně cool.
Klíčové jsou také otázky jako: Je moje cílovka vůbec na internetu? Čtou ti lidi? (Nebo místo webu to mám raději zkusit třeba na YouTube?)
A s tímto souvisí bod 3.
Když už tedy zjistíte, že jakože ano, můžu být na internetu, protože tam jsou i moji potencionální klienti, tak přichází další otázka; kde budu ten svůj web (a jeho obsah -> tedy třeba články …) sdílet?
To, že je teď cool Instáč, neznamená, že tam musíte být taky. Je totiž rozdíl péct krásné dorty a prodávat kabeláž pro zapojení počítače.
Protože co si budeme, nikdo se neposere z toho, že jste si udělali web a Google to taky celosvětově roztrubovat nebude …
Takže důležité je vědět, jaký budu vytvářet obsah a kam ho PRAVIDELNĚ budu lidem sdílet, aby měli důvod na ty stránky vůbec přijít.
A bonus nakonec, který se dotýká všech předchozích bodů:
Možná víc, než peníze, vás to bude stát čas.
Řeknu vám to na jednoduchém příkladu. Na svém příkladu. Vytvořit webové stránky je pro mě práce na týden – i s odladěním detailů. První návrhy stránek jsem schopná nahodit přes noc. Ovšem je tady to zákeřné “pokud…”. Tohle všechno jsem schopná v tomto časovém limitu stihnout pokud mám podklady. Pokud vím, co na ty stránky mám vložit, napsat, mám logo (a tedy barvy, styl…) a další “drobky”.
Svoje stránky jsem si ale dělala 2 roky. 2 roky mi trvaly jedny blbé stránky, které normálně nastavím za den. Nejvíc času vaše stránky totiž nestráví u ajťáka/webdesignéra/studenta za stovku, který vám to nakliká. Nejvíc času vám budou strašit v hlavě. Musíte vědět, co nabízíte, jak svému klientovi pomůžete, proč bez vás zkrátka nemůže existovat, komu to nabízíte, kdo a jací jste – tedy jak to děláte.
Protože dneska, když už někomu budu platit za práci, chci aby to byl specialista. Jinak si amatérsky můžu udělat všechno sama, než zaplatit nějakému “broukovi pytlíkovi”, který dělá všechno tak na půl …
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.
Super článek! Většina lidí nad tím vůbec nepřemýšlí a pak se diví, že to nefunguje podle jejich představ.
Díky! :)
Bohužel to tak je, ale smutnější je, že tohle svým zákazníkům většina tvůrců webu vůbec neřekne.