Existují jisté věci, které odzkoušel už nejeden (online) podnikatel, které na webových stránkách zkrátka a jednoduše být MUSÍ, chcete-li prodávat.
Určitě vám tady nechci předávat rady, které jsem si někde jinde přečetla. Všechny ty 4 věci, které najdete níže v článku, jsem na vlastní kůži a projekty vyzkoušela a do praxe aplikovala.
Takže jdeme na to!
První věc, která musí být na každém prodejním webu, je bez debat:
Možná vás to některé překvapí, že takovou samozřejmost vůbec zmiňuju. Ale je to zásadní chyba, kterou většina podnikatelů dělá.
Popisují produkt/službu, jako by to byl toaletní papír. Jako by úplně všichni už vlastně věděli co to je a proč to potřebují.
Tvrdá pravda je, že lidi nezajímá samotný produkt/služba, zajímá je, co z toho získají oni. Jak jim to ulehčí život.
Uvedu vám konkrétní příklad ze svého e-booku Jak vytvořit prodejní web v 10 krocích:
Jako první musíte klientovi říct, co z toho bude mít. Až pak v jaké formě to dostane.
Vezměně si jako příklad třeba mikrovlnou troubu. Proč si někdo mikrovlnku kupuje?
Vymalujte jim tu pohádkovou realitu, kterou s vaším produktem zažijí …
“Taky se domů vracíte z práce zpráskaní jako psi a ještě k tomu hladoví? Jediné co vaše lednička obsahuje jsou zbytky od oběda?
S mikrovlnou troubou budete mít během několika vteřin na talíři teplou večeři. Mezi čerstvě uvařeným a sehřátým jídlem nepoznáte rozdíl! “
A až potom jim řekněte parametry.
Já vím, že vy tu mikrovlnu před sebou vidíte. Víte jak vypadá, možná držíte v ruce i krabici se všemi těmi parametry, ale váš zákazník ne! A vy mu to všechno musíte říct. Nic z toho totiž není samozřejmé!
A k tomu se tak trošku váže tvrzení, že webová stránka není román, proto pamatujte na to, aby si i texty na webu zachovaly
Představte si, že váš potenciální klient otevře váš web a vybafne na něj tolik textu, tolik nepřehledných informací, že se vyděsí a okamžitě odejde.
Měli jste 5 vteřin na to zaujmout, ale vy jste se svým výtvorem udělali úplný opak.
Proto myslete na pravidla:
A když už je zaujmete, chytněte je a nepusťte aneb
Magnet se v tomto případě rovná NĚCO, co návštěvníka webu k sobě přitáhne a chytne.
Magnet na webu může být:
Návštěvník webu vám dá za stažení magnetu e-mail (nebo jiný kontakt) a vy už s ním pak komunikujete – budujete důvěru. Objevujete se pravidelně v jeho e-mailové schránce a ukazujete mu, jak jste dobří. Ukazujete mu, že svému oboru fakt rozumíte a že má své trable (a peníze) svěřit právě vám.
Více o magnetu, najdete v článku: Co je to magnet? A proč ho POTŘEBUJETE na webu?
Přesto, že to někdy nevypadá, i na internet se vztahují zákony. Proto nezapomeňte, že i váš web musí splňovat:
Hádám, že to vám moc radost neudělalo. Ale nejsem tady od toho abych vás naštvala, ale abych vám zachránila zadek před nepříjemnostmi a případnými pokutami.
Hned na úvod tohoto bodu bych chtěla říct, že každý máme jiný byznys, a co může být pro jednoho ok, pro druhé být ok nemusí. Proto doporučuju právní stránku webu konzultovat s právníkem.
Ten základ ale je:
V kontaktu, kromě kontaktu na vás, by mělo být uvedeno:
A to všechno musí být pro návštěvníka/klienta lehce dohledatelné.
Více podrobností a dalších 6 kroků + tipy na nástroje, které vám pomohou s tvorbou prodejního webu, najdete v e-booku 10 kroků k vytvoření prodejního webu.
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.