Co je to síla komunity? A proč to bude vaše superpower?

Co je to síla komunity? A proč to bude vaše super power? 

Když se jako novorozený online podnikatel vrhnete na stavbu webu a online prodeje … zcela jistě si narazíte nějakou část svého těla, nebo alespoň ego trošku zasténá.
Proč?
Protože prodat na internetu není zas taková sranda, jak se může na první pohled zdát. 

Budu úplně upřímná, před Vánocemi jsem hledala dárek. V kamenných obchodech jsme ho nikdo z rodiny nebyli schopni sehnat už roky. Tak jsem se ponořila do hlubin internetu. A hlubiny internetu jsou opravdu hluboké … Tak hluboké, že to co jsem našla, byste nenašli ani na dně Titaniku.
Ve výsledku, přesto, že jsem našla, co jsem hledala … ani ve snu by mě nenapadlo to koupit! Zadat číslo své platební karty, natož posílat peníze po poštovních holubech. Vůbec, ale ani za mák jsem v ty webové stránky, a jejich majitele, neměla důvěru.
A to ta věc, kterou jsem hledala, nebyla tolik divná … žádné pochybné drogy, ani nelegální zbraně. 

Já ty lidi prostě neznala.
Přesto, že raději koupím od malého živnostníka než Alzy, to už i na mě bylo moc! 

Potřebujete tedy svoji komunitu! 

Proč?
Lidi se bojí. 

Fakt. Nedělám si srandu. Mně třeba přišlo vždycky úplně normální platit na e-shopu online platební kartou. Je to rychlé, nemusím nic moc řešit.
A pak jsem se potkala s pár lidmi a ti mi moje platby celkem vytmavili. Že prý jsem blázen.
Mají strach zadávat údaje, které vedou k jejich financím.
(Vůbec tady s vámi nebudu diskutovat o jiné bezpečnosti, to je na další článek. To, co píšu výše je prostě fakt, bez ohledu na jejich Facebooky a jiné srdceryvné internetové příspěvky.) 

Lidi vám potřebují věřit. 

Chtějí mít pocit, že jim rozumíte. Jejich potřebám. Jejich problémům. Že jste si tím taky prošli a proto tento váš produkt jim spasí život.
Nehledě na to, jestli prodáváte: 

  • léky, 
  • alternativní medicínu, 
  • byznys zlepšováky, 
  • návody, jak vydělat peníze. 

 

Když jsme konkrétně my vytvořili náš online kurz Zázračné Bachovky, trvalo nám to 2 roky, než jsme začali prodávat. Dva roky práce, než jsme začali sklízet ovoce.
Více překvapující než naskakující platby byly soukromé reakce v e-mailech. 

Už dlouho vás sleduju na Facebooku, ale konečně jsem se odhodlala koupit si celý kurz. A to proto, že informace, které jsem od vás doteď dostala mi opravdu pomohly. Těším se na kurz!“

„Dlouho jsem odolávala. Špehovala jsem články a PDF zdarma. Ale před 3 měsíci jsem si stáhla váš e-book a musím Vám přiznat, že mě to hodně nakoplo. Díky za něj.
Díky e-booku jsem si uvědomila, že právě Vy mi můžete Kájo pomoci. Do Opavy to mám daleko, ale online kurzu je prozatím úžasný!“

Co se tím snažím říct?
Oni nás špehovali. Nechci psát každý jeden post, protože víme, jak fungují sociální sítě, neukážou vám všechno. A stejně tak nikdo z nás není placený za čtení každého e-mailu …

Ale oni vás vidí.
Mají pocit, že vás znají. Že jste kámoši. 

Mamce často chodí e-maily od “cizích” lidí, kteří ji oslovují “Drahá Kájenko …” takhle ji neříká ani její máma! 

 

Jak tu komunitu budovat? 

Buďte vidět. 

Na sítích, v e-mailových schránkách. Když budete chtít fakt hodně vidět, reklama a remarketing. 

 

Komunikujte! 

Nemyslím tím je “suché” sdílení příspěvků a statusů. Odpovídejte na komentáře – u vašich postů, u cizích. Reagujte na příspěvky ve skupinách, ke kterým máte, co říct. 

 

Buďte kámoš. 

Předpokládám, že tady není nikdo z úřadu. Je tady Maruška, Lojzík, Franta … takže buďte lidi, buďte kámoš. Nenasazujte tu strnulou masku slov, kterým nikdo nerozumí.
Ale vůbec tímto nechci vyvrátit, abyste jednali profesionálně a čestně! 

 

Dávejte obsah zdarma.

Nechtěla jsem tento bod začínat větou: lidi si nepamatují, co včera snídali, natož co četli na internetu. Ale je to pravda. Pracujte s obsahem. A nebojte se dávat své know-how zdarma. 

Já osobně publikuju články, podle kterých by si lidi mohli zvládnout postavit celý web sami. Nebo si mohou stáhnout e-book, který jim s tím pomůže, ale oni mi stejně píšou, že chtějí, abych jim ten web postavila já. 

Dávejte něco navíc, hodnotu.

Možná to trošku souvisí s předchozím bodem.
Nemusíte nikomu posílat zlaté cihličky, jako to dělal Jirka Mazur na svých webinářích. Stačí maličkost. Check-list k zakoupenému e-booku. Slevový poukaz na kurz. Dáreček? 

 

BIG PRO tip:

Oslovujte lidi v e-mailech jménem. 

V kampaních myslím. V rozesílání newsletteru. Funguje to. Budou vás milovat. 

 

Kde začnete s budováním své komunity? 
Rate this post
Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.

Stáhněte si mini e-book ZDARMA

 

JAK NAPSAT PRODEJNÍ TEXTY

 na web ve 3 krocích

Stažením e-booku získáte: 

  • příručku 3 nejdůležitějších kroků při psaní textů, které budou prodávat.
  • know-how, které jsem získala 15 lety psaním
  • 3 nutnosti, díky kterým budou texty na vašem webu čtitelné
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  • e-book: Jak napsat prodejní texty na web ve 3 krocích

    Stáhněte si mini e-book ZDARMA a zdokonalte texty na svém webu :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie