Dneska je na internetu každý. Podnikatelé/podnikatelky, děti, rodiče, babičky, pejsci, rybičky, investoři ale i pedofilové a podvodníci – ano, proto je důležité dbát bezpečí i doma za zavřenými dveřmi.
Tak jak mám sakra vědět, kde můžu zadat e-mail nebo dokonce platební údaje, a odkud mám utíkat tak rychle, jako by mi za zadkem hořelo?
Nevím, jak to máte vy, ale já v tomto celkem dobře splňuju tu známou marketingovou poučku, v 98% případů opravdu nic nekoupím, dokud toho člověka (firmu) neznám. Nechci použít spojení: e-mail marketing je mrtvý, protože není!!! Ale budování důvěry se zákazníky/ klienty nemusí být dnes jen o e-mail marketingu. Já třeba co nemusím, tak do e-mailu nechci! Většina newsletterů, které odebírám jsou “přátelé” nebo lidi, u kterých jsem nakoupila a pak se můj e-mail automaticky zařadil do databáze. Jinak všechno a všechny sleduju na sociálních sítích.
Facebook stránka – Facebook stránky asi každý znáte a nemusím je představovat. Každý nějakou tu stránku sledujete a máte představu, jak to tam chodí. Firma vyhodí post a čeká až ho někdo začne lajkovat či sdílet.
Facebook skupina – Dneska všichni mluví o budování komunity a společně s tímto padá i slovní spojení “Facebook skupiny”. Já jako mírně introvertní skřítek se sklony k online schizofrenii jsem tomuto dlouho odporovala. Ať už jako uživatel nebo jako správce. Bohužel pro mě a bohudík pro všechny marketingové mágy: opravdu to funguje!
Nejen, že se do skupin lidi přidávají, komentují příspěvky, ale sami příspěvky přidávají a začínají tak komunikovat s vámi jako správcem nebo ostatními členy – tedy vašimi zákazníky.
A nově populární Facebook Chatbot – ano, e-mail marketing není mrtvý, ale přesto mají tyhle nové hračky mnohem větší konverze. Otvíratelnost, proklikovost, procenta prodeje.
Dneska už jde dokonce přes Instagram i prodávat, ale ne všichni můžou – ať už z pohledu ověření účtu či jiných technikálií, nebo protože na to nemají produkty. Každopádně na budování důvěry je Instáč jako dělaný. Můžete tam sdílet fotky svých produktů krásně zapasovaných do běžného života, fotky ze schůzek či týmových porad. Váš potencionální klient tedy bude vědět, co děláte, jak to děláte, a kdo to dělá. Už bude mít jasnější představu, kdo je ta Hanka za obrazovkou, a že Honza je ve skutečnosti usměvavej týpek, ne jen hlas na druhém konci.
Tady ovšem přichází otázka, jak e-mail získat. Musíte jim zkrátka dát něco, co opravdu chtějí, co má pro vašeho klienta nějakou hodnotu! Na “chci newsletter” se dneska už moc lidí nechytne.
Velké POZOR ale přichází hned následně, když už kontakt (e-mail) máte.
Proboha prosím vás, když si stáhnu váš e-book/check list/myšlenkovou mapu, chraň vás Bůh jestli mi hned pošlete, abych si koupila váš kurz v hodnotě tisíců! Opravdu vás ochraňuj Bůh! Víte přeci co hlásá nadpis: Jak si vybudovat důvěru na internetu. Ano, takže budeme budovat důvěru. Tipy a rady, jak to děláte, proč to děláte, tak jak to děláte, články, pozvánky do vašich skupin atd. …
KOMUNIKACE. Komunikujte se svými (potencionálními) klienty. A prosím vás neříkejte mi, že na to nemáte čas! Nemáte snad čas prodávat?!
Marketingové studie (i moje zkušenosti) říkají: “Je zcela normální, že od vás lidi nakoupí třeba až po dvou letech, kdy jsou ve vaší databázi nebo vás poznali.”
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.