Co byste dělali na sociálních sítích, kdybyste tam neřešili byznys?
Já bych tam pravděpodobně vůbec nebyla.
Jednak to žere čas, energii, chuť do života a taky osobní údaje.
Pokud se alespoň trošku zajímáte o marketing na sociálních sítích, tak pravděpodobně sledujete trendy, statistiky, která soc. síť teď frčí a občas se vám z toho dělá trošku na nic. Uvědomujete si totiž, že reálně nemáte čas být na všech těch sociálních sítích a vytvářet tam smysluplný obsah.
Trošku vás teď uklidním.
Na svém webu opravdu nemusíte mít 10 tlačítek s odkazy na své profily na sítích.
1. jsem si jistá, že nebudete mít čas tvořit obsah na všechny různé platformy
2. vaše cílová skupina – tedy potenciální zákazníci – na všech taky nebudou
Odpověď je velmi jednoduchá.
Každá ze sociálních sítí má své pro a proti, a každá z nich taky oslovuje jiné lidi. Lidi jiného věku, lidi s jinými finančními prostředky.
V určitém období zažíval obrovský boom Instagram. A jelikož “být na Instáči” bylo v té době extra cool, tak tam vlezla spousta lidí, kteří na této platformě nemají co předat. Pyšně si to vystavili na weby a mysleli si, co já vím, že jim za to založení účtu na Instagramu snad někdo zaplatí. Nezaplatil …
Ve zkratce, než začnete do jakékoliv sociální sítě investovat čas a nahánět tam lidi, zkuste si první zjistit, jestli tam máte co publikovat, a jestli tam jsou lidi, kterým chcete prodat.
A teď ve zkratce, které sociální sítě existují a koho na nich najdete:
Jednou z nejefektivnějších aktivit, kterou můžete dnes pro svůj byznys na Facebooku udělat, je založit skupinu. Získat tam lidi a komunikovat s nimi – tvořit komunitu. Děti na Facebooku už oslovíte jen zřídka, ale jsou-li vaši klienti ve věku 18 – 49 let, Facebook je pro vás ideální.
Instagram je vizuální síť. Mnoho lidí má Instagram spojený s filtry, dneska prý už letí spíše přirozenost, než perfektně vyfiltrovaná a hodiny odlaďovaná fotka, tak či tak Instagram = fotky.
A co se věku týče, najdete tam spíše tu mladší generaci. 90% uživatelů Instagramu je do 35 let.
LinkedIn je čistě byznys sociální síť. Pokud tedy děláte B2B byznys je to VAŠE sociální síť.
Říká se, že Twitter je pro novináře a politiky. Třeba novinář Filip Horký uvádí, že nové informace čerpá právě z Twitteru a získává tam nejnovější zprávy ze světa.
Máte produkt, který je pro děti, zapomeňte dneska na hračkářství, a jděte na TikTok. Taky ale zapomeňte na klasickou reklamu, jako třeba na Facebooku. Na TikToku jedou influenceři nebo vlastní obsah.
Na Youtube najdete převážně uživatele ve věku 18-49 let. Zajímavost: celosvětově jsou na Youtube zhlédnuty 2 miliony videí za minutu.
Je to opět vizuální síť. Podle statistik je na Pinterestu více žen, než mužů (45% žen a 17% mužů). Na americkém trhu se řadí mezi ecommerce sociální sítě.
Pokud chcete objevit více zajímavostí o sociálních sítích a útrobách internetu obecně (a nemáte problém louskat anglické texty) zabrouzdejte více TADY.
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.