… protože je rozdíl kritika a kritika.
Určitě znáte ten zdrcující pocit, když na něčem pracujete… ladíte, perfekcionalizujete a pak přijde jeden zlej trpajzlík a nahází vám všechnu vaši snahu, vy víte kam.
Ale ne každého trpajzlíka se vyplatí poslouchat. Ty zákeřné a škodolibé, kteří o vašem byznysu nic neví a ani nechtějí, protože to prostě není pro ně, ty nikdy, nikdy neposlouchejte!
A tato věta vám ulehčí spoustu byznys rozhodnutí a ušetří spoustu stresu a nervů …
Neberte si zpětnou vazbu od:
Uvedu vám to na příkladu: vzali byste vážně radu bezdomovce jak udělat ty nejlepší investice? Nebo byste raději poslechli investiční radu od člověka, který bydlí v obrovském baráku s bazénem, zahradou a jeho nejtěžší rozhodnutí ráno je, jestli dneska pojede v černém nebo bílém Porsche?
Hádám, že raději poslechnete toho týpka v Porsche, mám pravdu?
Stejně tak nebudete brát rady o vegetariánství od člověka, kterému po bradě poteče krev ze steaku.
Takže než se začnete zabývat něčí zpětnou vazbou, uvědomte si:
Ano, píšu ideálních, protože ne každý zákazník je ideální. A přesto, že peníze jsou jako peníze, ve výsledku ne od každého ty peníze chcete.
Ideální zákazník totiž nedává takovou zpětnou vazbu:
Ideální zákazník naopak dává takovou zpětnou vazbu::
Už chápete rozdíl?
Řeknu vám příběh z mého pracovního života a od koho si beru zpětnou vazbu.
Když jsem začínala psát svůj blog, vzdělávat se a pracovat s klienty, měla jsem pocit, že musím mluvit řečí ajťáků, se kterými jsem do té doby řešila byznys a problémy ohledně webů.
Měla jsem pocit, že je musím dorůst a mluvit stejně jako oni, abych vypadala opravdu chytře a důvěryhodně. Používat cizí názvy a slova, které mohly být strašné urážky nebo taky jenom odborný název pro cokoliv, co se dalo říct lidsky a česky.
Nikdo z běžných smrtelníků mi moc nerozuměl a já z toho byla strašně frustrovaná. Protože, když mi moji klienti kladli dotazy, myslela jsem si, že to je snad úplně jasné – kluci ajťáci totiž říkali, že popisovat to takhle do detailů a moc česky je zbytečné a nesmyslné.
Kluci ajťáci ale nebyli moje cílovka – ti si ty weby uměli postavit sami.
Musela jsem se hodně s pokorou podívat, komu ty weby opravdu budu reálně vytvářet, pro koho budu reálně psát texty … a potom jsem ty lidi začala poslouchat.
Když mi klient na schůzce řekl, že ten poslední článek “dobrý, ale potřeboval bych to víc do hloubky”, napsala jsem článek víc do hloubky, nebo vytvořila e-book, kde jsem si mohla dovolit rozepsat to “jako pro blbečky”. Prosím vás neberte to jako urážku – já když zapojuju tiskárnu, tak to potřebuju úplně a totálně jako pro mentálně retardovaného, jinak si na tu tiskárnu můžu tak maximálně sednout a meditovat.
Články, které vznikly jako reakce na zpětnou vazbu klientů a reakcí ve FB skupině, byly ty nejčtenější.
Kdybych ale poslouchala rady kluků ajťáků nebo své babi, nikdy by mi nikdo nerozuměl nebo bychom se zasekli někde u otázky: a proč proboha internet?!
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.