Mít či nemít web je pochopitelně každého věc. Pokud jste ale člověk na volné noze či podnikáte, můj názor je, že vám nestačí jen sociální sítě a web je jistá nutnost.
Sociálně sítě jsou věc báječná, když přijde na:
Naopak web by měl lidi doťuknout. Na webu by měly být všechny finální prodejní argumenty.
Toto by na webu mělo být i přesto, že nemáte e-shop nebo neprodáváte online. Někdy prodávat službu může být mnohem náročnější než fyzický produkt.
Proto by webové stránky měly ukazovat vaši profesionálnost. Výčet znalostí a zkušeností, odbornost. Důvody, proč si vybrat právě vás. Co je TO vaše a tedy, proč si vybrat vás a ne Lojzu odvedle, který dělá to stejné.
Někdy to může být odbornost, která je prodejním argumentem, někdy styl komunikace, který klientovi sedne či způsob práce.
A přesně to by mělo být na vašich webových stránkách.
Web samotný by měl být laděný do vašeho stylu – komunikace, vyjadřování, práce. Samotná grafika a styl textů by měly vypovídat o tom, jak s klienty budete komunikovat.
Na druhou stranu v textech nemůžete říkat jen samé “já, já já”. V textech musí být přínos primárně pro klienta.
Váš diplom z NASA nesmí říkat: já jsem borec, jsem lepší než všichni! Ale naopak musí klienta utvrdit v tom, že s vámi chce spolupracovat, protože ON pracoval pro NASA, takže: můj byznys se s jeho pomocí posune do hvězd!
Důležitým technickým aspektem je, že žádná ze sociálních sítích, na které se prezentujete a stavíte si svůj brand, vám nepatří – nemáte nad ní kontrolu. Když tedy někomu nahoře hrábne a platformu smaže (nebo změní algoritmus), jste v háji.
Také ale berte na vědomí, že vytvoření webových stránek se nerovná zrušení sociálních sítí. V dnešní době je důležité být aktivní na sítích nebo v klientově e-mailové schránce. Boj o pozornost je obrovský.
Důležité je tedy umět tyto dvě věci provázat. Naučit se komunikovat na sítích (e-mailových kampaních) a zároveň mít tu svou profi vizitku, která pro vás udělá službu, kterou potřebujete:
Proto si myslím, že je důležité mít své vlastní webové stránky i v době prezentace na sociálních sítích.
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.