V jakém případě je web sakra drahá věc?

V roce 2018 internetem proplula informace, že existuje téměř dvě miliardy webových stránek.
V roce 2019 to už bylo 1 708 575 000 aktivních webových stránek. 

Možná vás teď napadá otázka:
má to tedy vůbec smysl zakládat si web?
Moje odpověď zní:
pokud jste odhodláni se o něj starat a budovat kolem něj komunitu, pusťte se do toho. 

 

Často za mnou chodí klienti, kteří chtějí postavit web. Webovou vizitku. Nechtějí jej propagovat. Nechtějí aby to smrdělo marketingem. Chtějí webovou vizitku, která je bude prezentovat

Mají představu, že si zaplatí jednou za web a on tam potom na tom internetu bude vyskakovat každému, kdo bude hledat jeho obor. Bez žádné práce a investic navíc pochopitelně.
Tak prosím vás takhle ne. To je přesně ten případ, kdy pro vás web bude sakra drahá věc. 

Protože: 

  • zaplatíte někomu, kdo vám web vytvoří,
  • věnujete tomu i vy spoustu času při tvorbě obsahu na web a revizím,
  • měsíčně budete platit doménu a hosting,
  • v horším případě taky budete měsíčně platit i šablonu,
  • o web se nikdo nebude starat, takže bude chátrat a stane se lákadlem pro hackery – a nechcete vědět, kolik času, peněz a nervů vás bude stát záchrana toho nefunkčího webu.

A poté co tohle všechno budete platit, zjistíte, že vám z webu stejně nechodí žádné zakázky. Pochopitelně, když vám marketing, propagace a další investice do webu smrdí. 

V tomto případě je web strašně drahá záležitost a než tohle, tak raději NIC. 

Pak je tady ale druhý případ.

Najdete si někoho, kdo váš web naučí základy marketingové komunikace. Technicky vám to nastaví. A v lepším případě vám poskytne i lekci marketingu, abyste si s webem rozumněli.

Stejně jako kolega v předchozím příběhu zaplatíte: 

  • někoho, kdo vám web vytvoří,
  • měsíční poplatky za doménu a hosting, 
  • a dost pravděpodobně budete ještě platit další marketingový nástroj, který vám bude pomáhat v komunikaci s klienty … 

Na rozdíl od kolegy výše, vám web začne vydělávat.
Přinese poptávky. Někdo si koupí váš produkt. Objedná se na konzultaci. Cokoli co od svého webu chcete … 

V tu chvíli vás nebude trápit, že jste zaplatili fakturu za zhotovení webu. Že měsíčně web krmíte, protože to bude taková vaše zlatá slepice. Vy ji budete krmit a ona vám bude snášet vajíčka. (Nevěřím, že jsem právě webové stránky přirovnala ke slepici!)

V tu chvíli jsou peníze, které vrazíte do tvorby a provozu webu, investicí. Investicí, která se vám brzy vrátí.
V tu chvíli se vyplatí investovat do někoho, kdo tvorbě webu opravdu rozumí a ne studentovi, který vám to spíchne na koleni při nudné hodině biologie. 

 

Co si vyberete?

Investici nebo hodně drahý “dobrý pocit, že jsem něco udělal/a”?
5/5 - (4 votes)
Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.

Stáhněte si mini e-book ZDARMA

 

JAK NAPSAT PRODEJNÍ TEXTY

 na web ve 3 krocích

Stažením e-booku získáte: 

  • příručku 3 nejdůležitějších kroků při psaní textů, které budou prodávat.
  • know-how, které jsem získala 15 lety psaním
  • 3 nutnosti, díky kterým budou texty na vašem webu čtitelné
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  • e-book: Jak napsat prodejní texty na web ve 3 krocích

    Stáhněte si mini e-book ZDARMA a zdokonalte texty na svém webu :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie