Dneska to bude znovu o tom, jak mě štěně naučilo něco o prodeji a marketingu.
Zavalí klienty hromadou slov a informací, pokynů … A klient je z toho tak zmatený. Místo aby se rozhodoval, co by měl asi udělat, tak odejde a zapomene (že existujete a že něco nabízíte).
Expert na to je třeba můj brácha. Když jdeme společně venčit štěně a štěně se rozhodne kráčet po cestě místo po chodníku můj brácha na ni spustí: “Sakra Daisy, jsi blbá, pojď na chodník, přejede tě auto, tam nesmíš. Daisy ty blbečku, slyšíš mě?!”
Vypadá to tak, že Daisy ho má na háku, dál ťape po cestě a pravděpodobně si ani nevšimla, že mluví na ni.
V e-mailech zahrnou lidi spoustou informací a ještě jim tam nahází 10 odkazů. Takže, než se klient dostane ke konci, kde se většinou nachází nabídka, je znechucený. A úplně v tom nejlepším případě, výzva k akci v e-mailu chybí úplně! Prostě vyprávějí, odkazují a čtenář na konci neví, pod jakým odkazem se ta akční nabídka skrývá. No tak jde na e-mail další, nebo dokonce znechuceně zaklapne notebook a jde třeba venčit psa.
Když jdu s Daisy sama, stačí mi jedno kouzelné slovo, aby neťapkala po cestě a neriskovala tak svůj psí život. Stačí mi říct “Daisy chodník.” Hodí na mě ty svoje kouzelné očka, kterými se snaží říct: “Ale ono to tam fakt voní.” Když ale zopakuju “Daisy chodník.” tak zahodí pohled ala já-chudák-nic-mi-nedovolíš! A jde k pravé kapse, kde očekává odměnu, že poslechla.
Ještě, než se ale začnete radovat, že stačí jedno slovo a klienti u vás utratí miliony, musím vám ještě něco říct. Ono se to chlupaté štěně nenarodilo s tím, že vědělo, co je chodník a co je cesta. Několik týdnů jsme chodili, sedali si (teda ona si sedala) na chodník a já kolem ní jako blázen skákala a ukazovala ji, toto je chodník a že to je bezpečí a že to je cesta a to je nebezpečí. To znamená, že důležitý bod je také své klienty a zákazníky si vychovat, než jim začnete prodávat. Ale o tom jsem psala v článku TADY.
Z tohoto článku byste si měli odnést a řídit se těmito 2 důležitými body:
Když jsem byla na školení Jak na sítě, Michelle Losekoot nám data text a řekla, že ho máme zjednodušit. A za každé slovo, které tam nemusí být ji dáme litr.
Když koukneme na ten klasický funnelový systém: klient si stáhne něco zdarma a hned další e-mail který mu přijde bude kurz za 10 000 se slevou 10%, to asi neklapne. Člověk vás nezná, nic od vás nechce. Maximálně když ho zaujmete, chce vás poznat. Chce zjistit, jak to děláte, proč to děláte. Takže mu na e-mail poštele pár článků. Nenápadně ho dostane na své socky, abyste mu do hlavy vštípili svou “mluvu”, slovník, téma …
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.