Co bych si přála vědět, když jsem začínala s online podnikáním

Když jsem poprvé začínala s online tvorbou, která měla za úkol prodat (tedy vytvořit web, který prodává), nenazývala jsem to online podnikání, ale začátek cesty k naplnění si svých snů

Co si jen pamatuju, chtěla jsem dělat práci, která mi dovolí pracovat odkudkoliv a v čase, kdy mi to kreativně myslí. Jelikož rodiče hned od revoluce podnikali, měla jsem nějaký vzor, že to jde!
Můj první produkt, který jsem měla prodat, vytvořit mu online prezentaci a krásný marketingový příběh, byla moje knížka, kterou jsem v 15 letech napsala a samonákladem zvládla vytisknout.
Tehdy se to pro mě nezdálo jako problém, protože webové stránky byly moje doména zhruba od 8 let. No a jako studentka podnikatelské školy s hodinami marketingu jsem měla pocit, že mi snad nic nechybí k úspěchu!
Nebudu lhát, pěkně jsem si natloukla … 

Musím teda říct, že by se mi opravdu hodilo, kdybych si mohla přečíst článek či poslechnout podcast s nějakými pár tipy, co hned v začátcích (NE!)dělat.

Já jsem se tehdy k takovému článku nedostala (protože online podnikání ještě nebylo úplně běžné) … Musela jsem si to tedy projít a natlouct si. No a abyste vy nemuseli, připravila jsem článek s 5 věcmi, které bych sama sobě do těch začátků poradila:

 

Měj jasnou představu, koho oslovuješ – komu prodáváš

Když jsem začala prodávat a prezentovat online svou knížku Neštěstí ve štěstí, vlastně vůbec jsem netušila, kdo si ji bude kupovat. Pochopitelně první úvaha byla, že úplně všichni! Je to kniha, tedy je pro všechny, kdo čtou – jak jinak žejo!
Až postupem času jsem si vytipovala 2 cílové persony. Buďto to byly early teens nebo jejich rodiče. A to už je sakra rozdíl od “všichni, kdo umí číst”. 

Než tedy začnete online něco tvořit a prodávat: 
  • specifikujte si svou cílovou skupinu – vytvořte si konkrétní osobu, které prodáváte, 
  • buďte a sdílejte obsah tam, kde je vaše cílová skupina

 

Je rozdíl webová vizitka a web, který bude prodávat

Než jsem se pustila do prvního prodejního webu, všechny předchozí blogy pro mě byly pro zábavu. Pro spojení se s lidmi, kteří viděli svět podobně. Nikdo moc neřešil, co jsem zač, jaké mám zázemí a proč si vůbec dovoluju lézt na internet a sdílet své myšlenky. Lidi to četli, protože mi prostě rozuměli a líbilo se jim to.
Nutno podotknout, že se jednalo o cca roky 2010 – 2012 – tehdy byl internet jiné místo než dneska.
Jednoduše řečeno, do té doby jsem se přihlásila na web, něco jsem odprezentovala a šla dál žít život. Tehdy to té komunitě takto stačilo. 

  • Nikdo mi neřekl, že prodejní weby jsou trošku něco jiného a netvořím pro sebe, ale pro své potencionální klienty! 
  • Nikdo mi neřekl, že musím řešit něčí problém, abych prodala
  • Nikdo mi neřekl, že si musím získat u lidí trošku víc důvěry aby nakoupili, než aby jenom strávili nějaký ten čas přečtením si článku (ano dneska to zní logicky, ale v 15?). 
Pokud chcete web, který prodává, musí splňovat tyto 3 body:

 

Jsi spisovatelka, ale na webu nikdo román číst NEbude

Psaní pro mě už tehdy bylo jako dýchání – možná i o něco důležitější! Psala jsem pořád a o všem (ne všechno bylo samozřejmě určeno ke sdílení se světem či internetem).
Dokonce i tvorba webů do té doby pro mě byla o psaní – tehdy jsem totiž plnila webové stránky blogovými příspěvky.
Nikdo mi ale ve škole neřekl, že román mám nechat do knížek a že na webu to má být stručné! 

Texty na webu musí být jasně, stručné a výstižné. Musí mít úplně jinou strukturu – prokládat je odrážkami, grafikou, fotkami, zkrátka rozbíjet texty do co nejvíce skenovatelné podoby. Nikdo online totiž nečte, jen tak pohledem skenuje stránku a čte až, když ho to opravdu chytne za srdce. 

Chystáte-li se tedy psát texty na web, mějte na paměti JASNĚ, STRUČNĚ, VÝSTIŽNĚ a taky to, že texty mají návštěvníkům dávat řešení jejich problému. 

 

Prodávej svůj splněný sen! Protože příběhy prodávají 

Prodávala jsem příběh – ale příběh v knize. Neprodávala jsem pomocí svého příběhu. Příběhu o tom, jak jsem někdy ve 13 začala psát příběh. První kapitoly jsem sdílela veřejně na svém tehdejším blogu. To bylo to nejlepší, co jsem tehdy pro marketing knížky udělala. 

Když jsem ale poprvé řekla celý příběh, proč a jak jsem 15 letech měla dokončenou knihu a vydala jsem ji, v místnosti bylo ticho a tekly slzy.
TO byl TEN příběh, který měl být na webu, na sítích, v e-mailingu! TEN příběh, který se dostane třeba i do časopisu First Class

 

Dej potencionálním zákazníkům ochutnávku! 

U restaurace vám to možná přijde úplně normální. Ale i v rámci online podnikání je nutné dávat nějaké ty ochutnávky vaší práce.

Dneska tomu odborně říkám “mějte magnet na webu”. Tehdy by mi ale bohatě stačilo vytáhnout z knížky několik stránek, dát je do PDF formy a dát na web ke stažení zdarma. A poté prodávat pomocí e-mail marketingu. 

 

 

Jaké jsou vaše největší lekce či AHA momenty z dob, kdy jste začínali? 

Budu ráda, když se o ně se mnou podělíte ve skupině Jak (se) prodat online na Facebooku. Stačí se přidat do skupiny TUDY a napsat příspěvek s #podnikatelskelekce. 

5/5 - (3 votes)
Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
Copywriterka, (event)markeťačka, blogerka a autorka knihy Neštěstí ve štěstí.

Stáhněte si mini e-book ZDARMA

 

JAK NAPSAT PRODEJNÍ TEXTY

 na web ve 3 krocích

Stažením e-booku získáte: 

  • příručku 3 nejdůležitějších kroků při psaní textů, které budou prodávat.
  • know-how, které jsem získala 15 lety psaním
  • 3 nutnosti, díky kterým budou texty na vašem webu čtitelné
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  • e-book: Jak napsat prodejní texty na web ve 3 krocích

    Stáhněte si mini e-book ZDARMA a zdokonalte texty na svém webu :)

  • Články, které sklidily nejvíce úspěchů:
  • Chci dostávat nové články do své e-mailové schránky
  • Kategorie