Jak se nenechat otrávit sociálníma sítěma?

Čas od času se najde člověk, který se pustí do debaty, jaké jsou ty sítě zlo! Hrozný fakt. Náladu to zkazí, vztahy to rozvrátí, čas to zabije. Fuj! 

Mnoho lidí si ale neuvědomuje, že sociální sítě jsou jen a pouze nástroj. To my lidi z toho děláme skládku.
Bohužel nemůžeme ovlivnit, co kdo na sítě dává. Můžeme ale ovlivnit, koho a co tam sledujeme. Můžeme ovlivnit, co budeme na sítích konzumovat. 

A proč byste se vůbec měli zamýšlet nad tím, kolik času a co konzumujete na sociálních sítích? 

Mnohé studie prokázaly, že sociální sítě (konkrétně řečeno: obsah na sítích) způsobuje deprese, úzkosti a jiné “radosti”.
Nabízí se další proč?

Většina lidí na sociální sítě cpe jen ty dokonalé pozlacené momenty. 

  • božské svatební fotky, 
  • vyloupení banky hodné dovolené, 
  • první vydělaný milion, 
  • procházku pohádkově barevným lesem, 
  • romantickou večeři, 
  • … 

Většina těch věcí, je ale i v jejich životě vybalancovaná nějakým tím bordelem. Ten už sociální sítě neukazují a nás “ty dokonalé životy druhých” pomalu ale jistě začnou požírat.
Začneme náš život srovnávat s tím Maruščiným. Naše úspěchy s těmi Lojzíkovými. A ve většině případů se začneme patlat v osobním bahně, které nás každou další odscrolovanou minutou vcucává víc a víc. 

Nikdo neříká, že máte smazat sociální sítě. Ať už je používáte jako zábavu a kontakt s přáteli, nebo jako pracovní nástroj. Ať tak či tak, existují malé kroky, které vám mohou ušetřit čas i nervy! 

 

1. Přestaňte sledovat lidi, kteří vás rozčilují a neinspirují

Můžou to být i přátelé. Kolegové z práce, ale když vás to akorát nervuje nebo vám to ubližuje, tak stačí jednoduše kliknout na “Přestat sledovat uživatele”.
Stejně to funguje se stránkama. Někdy při založení Facebook profilu jste dali “To se mi líbí” tisícovce stránek, které vám dneska tak akorát žerou čas? Stačí přestat odebírat její obsah

Toto stejné kouzelné pravidlo platí pro Instagram. Stačí kliknout na “přestat sledovat” a naopak začít sledovat profil, který vám náladu zlepšuje. Nebo vás inspiruje. 

Stejnou praktiku můžete aplikovat i na Facebookové skupiny, do kterých vás někdo přidal, nebo jste se tam přiklikli sami, když jste to kdysi před 5 lety potřebovali.
Věděli jste, že můžete být součástí nějaké skupiny, ale nové příspěvky se vám nemusí zobrazovat na timeline?
Svým způsobem jdu proti sobě a vlastnímu byznysu, ale pokud z jakéhokoliv důvodu chcete stránce nechat like nebo zůstat v nějaké skupině, ale nechcete, aby se vám příspěvky stránky/skupiny zobrazovali pokaždé, co vlezete na Facebook, stačí stránku/skupinu přestat sledovat. 

2. Svět se nezboří, když smažete aplikaci. 

Za 1. můžete ji kdykoli zpátky nainstalovat.
Za 2. nepotřebujete sdílet všechno! Celý svět nemusí vědět, že teď jste na procházce a viděli jste brouka. A pokud to opravdu chcete sdílet se světem, můžete to udělat až na to budete mít čas. 

Sociálně sítě nás nabádají, abychom byly stále online, protože máš appku v telefonu a telefon máš téměř pořád u sebe. Zkuste se pro pána Boha ale někdy odpojit. Zkuste jenom žít bez toho, aby to věděl celý svět. 

 

Toto je spíš bonus pro ty, kteří sítě používají jako marketingový nástroj. Zároveň tak trošku souvisí s bodem předchozím. 

3. Plánujte si, kdy budete na sociální sítě postovat a kdy se budete zapojovat do diskuzí. 

Jasně, pokud na sítě polezete pokaždé, co se napijete vody, tak to nic jiného dělat nebudete.
Pokud jsou ale sociální sítě součástí vaší marketingové strategie, tak je to stejný work task, jako třeba napsat e-mailovou kampaň. Nebo zavolat klientovi, jak pokročil s dodáním podkladů. 

Zároveň dneska existují programy, které vám pomohou obsah plánovat dopředu. Tedy, během dne zvládnete naplánovat a nastavit příspěvky na týden/měsíc a nebudou vás u toho rozptylovat nové notifikace a zprávy, které ve většině případů mohou počkat. 

Moje tipy na aplikace pro plánování sociálního obsahu?
SmarterQue
Later

 

Dneska bych to chtěla zakončit otázkou na vás – tedy vlastně dvěma. 

Pokud používáte plánovací pomocníky, tak jaké?
A druhá je trošku víc na tělo, kolik času denně trávíte na sociálních sítích? 

Rate this post
Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
marketing / copywriting / tvorba webu

e-book

JAK (SE) PRODAT ONLINE

zdarma ke stažení

V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..