Velká součást marketingu a prodeje je pro mě psychologie – proto mě marketing tolik fascinuje a baví.
Konec konců, prodáváme přeci lidem. Lidským bytostem s emocemi, strachy, sny, touhami a problémy … a na to byste měli myslet, ať už píšete texty, tvoříte prodejní stránky, posíláte e-maily nebo spouštíte reklamy.
Dneska pro vás mám konkrétně 4 tipy, které mohou výrazně ovlivnit, jak váš web (ne)prodává.
Slibuju, že nemusíte být experti na marketing ani brilantní copík, abyste tyto tipy mohli aplikovat na svůj web.
Že online prodej je o důvěře, jste ode mě už určitě slyšeli … A na jakém webu budete cítit větší důvěru – když uvidíte jméno a fotku, nebo název firmy, a vůbec nebudete tušit, s kým vlastně budete jednat?
Jednoznačně to první!
Proto je také dost pravděpodobné, že získáte více reakcí na příspěvky na sítích, kde ukazujete svůj obličej než jen krásně vyladěné flatlay fotky, kafíčka nebo profi grafiku.
Přidejte proto na své webové stránky své fotky.
Návštěvníci se budou cítit komfortněji, budou k vám mít větší důvěru a tedy i potenciál navázat s vámi spolupráci.
Věděli jste, že pouhý fakt, že na webu máte reference, může zvýšit vaši kredibilitu a návštěvníci budou mít větší chuť nakoupit?
Opravdu, většina lidí reference ani nečte, stačí jim fakt, že jsou lidi, kteří to před nimi vyzkoušeli a funguje jim to.
Co chcete, aby návštěvník webu udělal? Víte? No tak jim to řekněte! Na rovinu, bez kudrlinek, bez hromady omáčky.
Jaká je TA ideální cesta, jakou chcete, aby s vámi klient komunikoval? Chcete, aby vám napsal e-mail, zavolal nebo si sám vybral termín ve vašem kalendáři? Jasně mu to řekněte a hned mu dejte vědět, co z toho bude mít – jaký problém mu vyřešíte, když provede onu vytouženou výzvu akci.
A to mě přivádí k poslednímu tipu:
My lidi jsme od přírody líné bytosti – když něco nemusíme, nebo to není TA věc, která nám vytrhne trn z paty, neuděláme to.
To stejné platí o rozhodování. Za den musíme udělat zhruba 70 vědomých rozhodnutí a poté dalších 23 – 35 tisíc rozhodnutí, které běží v naší podvědomé mysli. Proto na svém webu byste měli přemýšlet za klienty vy!
Nechce se nám číst zbytečnosti nebo přemýšlet, na co bych asi tak měl/a kliknout aby …
O jasných výzvách k akci jsme si už řekli výše, ale co takové prodejní stránky … ví opravdu váš klient CO všechno získá a JAK to získá?
Když chce návštěvník nakoupit, je to intuitivní, jednoduché a zvládlo by to i vaše dítě, nebo proto aby si založil na vašem e-shopu účet, potřebuje MBA a diplom z raketové fyziky?
Ke splnění tohoto bodu vám může pomoci i takzvané microcopy – pojmenujte jasně řádky formulářových polí. Tlačítka, tak aby návštěvníci neměli strach odkliknout, že by náhodou upsali svou duši ďáblu.
Microcopy na vašem webu by měl být takový příjemný průvodce, asistent, abyste si vybrali opravdu ten nejlépe padnoucí oblek nebo rtěnku, která zvýrazní váš úsměv. Chytrý obchodník, který nenaštve svou nevrlostí a přehnanou chutí prodat, ale přítel, který ví, co je pro vás nejlepší a dovede vás k tomu nejjednodušší cestou.
Vidíte? Splnila jsem slib, nepotřebujte titul z marketingu ani reklamní agenturu, abyste svému webu dodali šmrnc a prodejní potenciál.
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.