Proč byste měli vytvářet obsah?

Často se mi stává, že když klientům řeknu, že by měli vytvářet obsah (na blog, sítě, YouTube …), koukají na mě jako na blázna.

“A proč jako? Co z toho budu mít prosím tě?!” 

Odpověď by mohla být strašně jednoduchá: 

Protože na konci každého příspěvku/článku je místo na výzvu k akci a v tom možnost získat svého vysněného klienta. 

Důvodů, proč byste měli tvořit obsah je ale více …výsledek by to mělo mít stejný. Získáte nové klienty, kteří vás budou milovat a vy budete milovat je! 

Obsahem, který sdílíte, dáváte vědět, jakým způsobem děláte svou práci.

Obsah, který vytváříte a sdílíte je taková “ochutnávka” toho, jak pracujete. 

Uvedu vám příklad na sobě. Copywriterů najdete na internetu hromady, ale ne se všemi budete chtít spolupracovat, ne všichni budou ti praví pro vaši značku, pro váš styl komunikace. Pokud jste zastánci vážných textů typu bankovních smluv, nebudeme si rozumět. A protože si na mém blogu nebo sítích můžete přečíst názorné ukázky toho, jak komunikuju, pravděpodobně mě s tímto zadáním ani neoslovíte. Byla by to ztráta času pro vás i pro mě. 

Názorně ukazujete, že svému tématu OPRAVDU rozumíte, zkrátka že jste ODBORNÍCI! 
Aneb budujete si značku experta.

Znáte, jak se říká, že papír snese všechno? To stejné platí s webovou prezentací – texty, fotky, prodejní slogany se dají vyladit k dokonalosti … Ale jak zjistíte, že ten člověk opravdu umí, co říká, a že je TEN nejlepší pro vás? 

Odpověď vás nepřekvapí: OBSAH. 

Nikdy bych si nedovolila napsat takový článek, nebo to říkat klientům, kdybych na vlastní kůži neměla odzkoušeno, že to funguje! 
Mám klienty, kteří se mi ozvali právě na základě toho, že četli můj blog – mnohdy jsme se i znali osobně, věděli co dělám, ale až když měli něco “hmatatelného”, názornou ukázku, jak to dělám, tak mě oslovili. 

POZOR! Neznamená to, že když dneska napíšete svůj první článek, zítra máte 20 poptávek a milion na bankovním účtu. 

Budujete si důvěru

Abyste získali zakázku nebo někdo na vašem webu zadal své platební údaje, potřebujete, aby vám klienti věřili. 

Kromě toho, že tedy budou věřit, že svému tématu rozumíte – to jsme si řekli už v předchozím bodu – musí vám věřit jako člověku. Svým obsahem na blogu či sítích vyjadřujete i své hodnoty, a s těmi, když se váš klient ztotožní, bude vám věřit, nemá jediný důvod, proč s vámi nenavázat spolupráci nebo si nekoupit váš produkt.

Ze zpětné vazby čtenářů a sledujících zjistíte, co potřebují! 

Čas od času se mi na schůzkách stalo, že mi klient říká:  

četl jsem tvůj článek, jakože super, ale já bych ještě potřeboval ty 2 kroky před tím. Vůbec vlastně netuším, jak začít, abych se dostal k tomuhle a tamtomu.

Za prvé: dostala jsem díky tomu úžasnou zpětnou vazbu, co a jak komunikovat a získat nové klienty – protože platí pravidlo, že když to řeší jeden člověk, bude jich mnohem více, kteří se třeba jen bojí zeptat. 

Za druhé: dostala jsem inspiraci na témata, na která dále tvořit obsah. Tedy sbohem tvůrčí krize a deprese, že nevím, o čem psát. 

Proč byste tedy měli tvořit obsah? 

  • Ušetříte tedy čas, vaši ideální klienti už budou znát váš styl a pokud vás osloví, už vás milují a vy se nemusíte prodávat – váš obsah (vaše práce) vás už prodává za vás
  • Vyhledávače vás budou mít rády – bavíme-li se o tvorbě obsahu na blogu.
  • Dostáváte zpětnou vazbu, zda vám klienti rozumí a případné tipy, jak vyladit své prodejní nabídky.

Už věříte na obsah? 
Případně jaká je TA vaše platforma, kde sdílíte svůj obsah? 

5/5 - (2 votes)
Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
marketing / copywriting / tvorba webu

e-book

JAK (SE) PRODAT ONLINE

zdarma ke stažení

V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..