6 kroků k vytvoření článku, který si lidé opravdu přečtou

Na nás všechny se dneska na internetu valí hromada informací. Jak tedy zaujmout natolik, aby si lidé přečetli zrovna ten VÁŠ článek?
Díky těmto 6 tipům se čtenáři budou těšit na každý váš další článek:

 

1) Hned v úvodu chyťte čtenáře za srdce (bolavé koleno)

Někteří markeťáci říkají, že svým klientům máte říct, že mají problém a zrovna VY jim to pomůžete vyřešit. Nooo jo. Ale lidi se taky rádi s někým ztotožňují. Takový ten pocit sounáležitosti – takové trošku sektařství, jestli se chápeme …
Dlouhými roky jsem trpěla bolestmi hlavy. Nikdo mi neuměl poradit, co s tím. Taky to znáte? Naštěstí jsem našla řešení.

 

2) Odstavce a odrážky!!!!

Zkuste se zamyslet. Když chcete tunu souvislého textu a zahrabat se do něj třeba i na několik hodin, sáhnete po románu nebo půjdete číst články na internet?
Přesně tak. Na internetu nikdo moc číst nechce. Rozhodně ne dlouhé, souvislé texty. Lidi na internetu se ve skutečnosti jenom tváří, že čtou. Ve skutečnosti články “prolítávají” či “skenují”.

Takže texty v článcích čleňte do odstavců, používejte odrážky a:

 

3) Pracujte s nadpisy

Jak už je zmíněno výše, je to přehlednější pro čtenáře. Článek se jim bude lépe “prolítávat” a budou mít možnost hlouběji se ponořit jen do podtématu, které je opravdu zajímá – které do teď třeba neznali.

A navíc!
Když používáte nadpisy (H1, H2, H3 …) nebudou to jen čtenáři, kteří budou mít vaše články fakt rádi, ale taky vyhledávače. A to se přeci vyplatí.

 

4) Jednoduchost před “genialitou”

Děláme to občas všichni. Snažíme se být “geniálně” vtipní. Když se nám to nepovede v mluveném projevu, pravděpodobně se nám nažene krev do tváří a za chvíli začne hovor někdo jiný.

No jo, jenže co když se to stane, v projevu psaném? Z “vostudy” máte kabát a navíc si možná zajistíte, že se k vám čtenář už nikdy nevrátí.
Proč? Možná jste se snažili být tak moc geniálně vtipní, že jste se do toho trošku zamotali. A když jste se do toho zamotali vy, tak co teprve čtenář?
Takže geniálně vtipní se snažte být až s roky praxe a do začátků si pamatujte, že čím jednodušší a jasnější, tím lepší!

 

A mnohokrát opakované a už celkem ohrané, ale …

5) Cílová skupina určuje styl psaní

Úplně jinak totiž budete psát pro ajťáky, bankéře, právníky a jinak zase pro copíky, grafiky a maminky na mateřské.
Já ve svém oboru vím, že moje články NEmusí znít jako by je někdo vysekal z učebnice práva.

Musíte vědět, zda ve svých článcích máte používat odborná slova, termíny technikusy nebo to musíte barevně opsat a zabalit do “hospodského” slangu.
Protože píšete-li pro laickou veřejnost, pro začátečníky, není nic horšího, než když tam napálíte hromadu slov, ke kterým budou potřebovat čtenáři slovník. V tomto případě psát nejlépe tak, “jak nám huba narostla”.

 

Pokud budujete blog jako podpůrný prodejní nástroj, přidávám pro vás ještě třešničku na závěr:

6) Výzva k akci

Nemusíte svým čtenářům hned cpát svůj workshop za 10 000 – to stejně asi nebude to pravý ořechový – ale úplně jen tak s prázdnou je odejít nenechte.
Nejlépe, aby na tom vydělaly obě dvě strany. Tím myslím, abyste jim nabídli svůj e-book/check list/myšlenkovou mapu zdarma za e-mail. Nebo aby se k vám přidali na Facebooku či Instagramu – tedy platformu, kde jste aktivní.

Nebo zkrátka položte jednoduchou otázku, na kterou vám může čtenář odpovědět jednoduchou a krátkou odpovědí.
Příklad – u kterého se vůbec nebudu zlobit, když na něj odpovíte:
Chtěli byste u mě na blogu číst více článků na téma tvorby webových stránek nebo rady, tipy a triky jak psát fakt skvělé články?
Jednoduché, pro vás přínosné a pro čtenáře ve výsledku také :)

5/5 - (13 votes)
Michaela Gřešková
Michaela Gřešková
marketing / copywriting / tvorba webu

e-book

JAK (SE) PRODAT ONLINE

zdarma ke stažení

V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..