Plánování a timemanagement nebyly vždycky úplně moje silné stránka.
Zpackaná spolupráce ale není jako dostat 5 ve škole, takže jsem musela zatnout zuby a s plánováním se poprat po svém.
A dneska si troufám říct, že já a plánování jsme celkem dobří kamarádi.
Google kalendář i papírový diář jsou dneska mými nejlepšími kamarády a bez nich bych skoro ani neposnídala.
Ano, plánovat rok 2021 po zkušenosti s rokem předchozím je trošku adrenalin. Pokud jste ale zjistili, že můžete svůj byznys zvládnout i v karanténě, v podstatě vám nic moc nebrání.
Nejste-li ovšem event manažer nebo majitel klubu.
Většina lidí ale udělá při plánování obrovskou chybu a to, že se hned střemhlav pustí do plánování. Naskládá si před sebe předsevzetí, úkoly a cíle …
Pro mě je plánování takový trošku rituál. Sama trošku ještě zjišťuju, co mi vyhovuje, co ne. Kam se vrtnout a co raději se zdvořilým “díky” odmítnout.
Ještě než se pustíme dál, chtěla bych tady připíchnout jednu důležitou poznámku.
Jednou za čas zhodnotit, zrekapitulovat a vytvořit si nové plány je potřeba. Přesto, že k tomu mainstream vyzývá, nemusí to být nutně kalendářní nový rok. Pro osobní věci třeba ráda naopak používám své narozeniny – tedy duben. Mnohé firmy naopak začínají “nový rok” v září. Zaměstnanci se vrátí odpočinutí z prázdnin, načerpaní novou energií. Doporučuji vám tedy vrátit se k tomuto článku, až budete připraveni plánovat.
Takže začínám tímto jedním, ale určitě ne nejjednodušším, krokem:
Proč začínat ohlížením než začnete plánovat?
Na roce, který máte za sebou, je důležité si uvědomit několik věcí, abyste si mohli správně naplánovat ten nadcházející.
A to:
A pak už s lehkostí přejdeme na plánování budoucnosti:
Ve svém byznysu, finančně, osobně, se svou fitness rutinou.
A až pak si plánujte, jak se k tomu dostanete. Protože ve výsledku byste si mohli naplánovat něco jen proto, že to někdo řekl, a ve výsledku by vás to vůbec nevedlo k tomu, co chcete.
Protože hned máme další bod:
Protože do Říma taky nevede jen jedna cesta.
Vezměme si příklad Lojzíka. Lojza chce vydělat milion korun tím, že se stane influencerem. Chce být placený za příspěvky na sociálních sítích. Chce dostat produkt, ten otestovat a napsat o něm báječnou recenzi na svůj Instagram.
Vy můžete mít cíl úplně stejný. Na konci roku chcete mít na kontě milion. Na rozdíl od Lojzy ale nechcete být “profi” influencer. Váš cíl je vydělat milion na svém novém kurzu, který nosíte už rok v hlavě.
Takže ve chvíli, kdy bude Lojza plánovat příspěvky na sociální sítě. Vy sednete a rozkreslíte si strukturu svého kurzu. Napíšete si scénáře k videím. A plánováním příspěvků na sítě strávíte – i přes Lojzův opovrhlivý výraz – třeba jen 10% svého času. Protože vy víte, že sítě jsou důležité, ale taky víte, že svou cílovou skupinu máte už ve své e-mailové databázi.
Vaše cesta za milionem a tedy i priority práce budou jinde než u Lojzy. Ale oba dva můžete na konci roku svou cestou dosáhnout vytouženého milionu.
Možná trošku netradiční věc, ale musíte na to koukat jako pomocníky k vašemu vytouženému cíle.
Tohle rozhodnutí vám totiž ušetří peníze, nervy a hodiny času, kdy budete hledat věci po 20 různých složkách, systémech a appkách.
Není nic špatného vyzkoušet něco nového, protože vám to doporučil kolega, kamarád nebo jste to viděli ve videu vaší podnikatelské inspirace. Ale když vám to nevyhovuje, když vám to neusnadňuje vaši práci, tak adios. Navíc pokud aplikaci platíte, jejím zrušením ušetříte ve výsledku peníze, které můžete investovat jinde. Do rozvoje svého podnikání.
Naopak ty aplikace a systémy, které chcete používat, mějte po ruce.
Mini tip: používáte-li Google Chrome, nejpoužívanější stránky (které chcete mít stále při ruce) si můžete připnout na lištu permanentně.
Pak to taky bude chtít podrobnější plán. A tedy jít do akce.
Ke každému dni (části dne) si přiřadíte jeden druh aktivity.
Např.: v pondělí se řeší administrativa. A co se týče osobního života, pondělní večer je čas na cvičení.
Úterý je pro tvorbu psaného obsahu. A večery s přáteli.
Středa je zasvěcená konzultacím s klienty.
Čtvrtek je pro sítě. A večer pro rodinnou večeři v restauraci.
…
Je to čistě na vás. A na vašich cílech.
e-book
JAK (SE) PRODAT ONLINE
zdarma ke stažení
V e-booku najdete 4 tipy, jak (se) prodat online a získat si srdce svých potencionálních klientů.